Teknoloji

Global Vodafone Vakfı’ndan Dijital Yetenek Eğitimi Araştırması

Küresel Vodafone Vakfı, ortada Türkiye olmak üzere 10 ülkeyi kapsayan bir araştırma yayınladı. Araştırma, Avrupa ülkelerindeki okullarda verilen dijital yetenek eğitimi ve altyapısına erişimde geniş farklılıklar olduğunu göstermektedir; öğrenci ve öğretmenin eğitim ve teknolojiye erişimine yönelik dengeli bir yaklaşıma olan ihtiyacı vurgular. Araştırmaya göre Türkiye’deki ebeveynlerin %87’si dijital becerilerin çocuklarının geleceği için değerli olduğuna inanıyor ve dijital teknolojinin sınıflarda kullanılmasını destekliyor.

küresel   Vodafone Vakfı’nın IPSOS Almanya iş birliğiyle yayınladığı yeni anket çalışması, çocukları daha iyi donatmak ve bölgesel eşitsizlikleri azaltmak için Avrupa’da dijital yeteneklere eşitlikçi bir yaklaşımın benimsenmesi gerektiğini ortaya koyuyor. ortada türkiye var 10 ülkeden 10.000 ebeveyn ile Yapılan araştırma, okullardaki dijital araçların kalitesiyle ilgili öğrencilerin endişelerinin altını çiziyor ve rehberlik ve eğitimle öğretmenlerin daha fazla desteklenmesi gerektiğinin altını çiziyor. Veliler dijital teknolojinin eğitimdeki potansiyeli konusunda iyimser olsalar da öğrencilere sunulan dijital yetenek kazanma fırsatlarını artırmak için dengeli kaynak ve altyapı sağlamaya yönelik adımlar atılması gerektiğini düşünüyorlar. Araştırmaya göre, Türkiye’deki ebeveynler %87’sidijital becerilerin çocuklarının geleceği için değerli olduğuna inanıyor ve dijital teknolojinin sınıflarda kullanılmasını destekliyor.

 

Araştırmanın değerlendirilmesi Türkiye Vodafone Vakfı Lideri Hasan Süel,söz konusu:

“Global Vodafone Vakfı tarafından yapılan son araştırma, Avrupa’nın karşı karşıya olduğu yetenek açığını ortaya koyuyor ve gençler arasında dijital okuryazarlığı artırma ihtiyacını vurguluyor. Araştırmaya göre ebeveynler, dijital becerilerin öğretimi için bir Avrupa standardı oluşturma konusunda öğretmenlerin desteklenmesi gerektiğini düşünüyor. Türkiye’de ebeveynlerin %87’si dijital becerilerin çocuklarının geleceği için değerli olduğuna inanıyor ve dijital teknolojinin sınıfta kullanılmasını destekliyor. Türkiye Vodafone Vakfı olarak Habitat Derneği iş birliği ile 7 yıldır yürüttüğümüz ‘Yarını Kodlayanlar’ projesi ile ülkemizin dört bir yanında 7-14 yaş arası çocuklara, programlamaya giriş, algoritma mantığı gibi konularda istekli eğitmenler eşliğinde teorik ve uygulamalı eğitimler veriyoruz. Böylece çocuklarımızın dijital becerilerinin artmasına katkıda bulunuyoruz. Bugüne kadar 81 ilde 300 binden fazla çocuğa kodlama öğrettik. Projemizin kapsamını her zaman genişletiyoruz.”

 

Türkiye sonuçları

  • Araştırmaya göre Türkiye’deki ebeveynlerin %87’si dijital becerilerin çocuklarının geleceği için değerli olduğuna inanıyor ve dijital teknolojinin sınıflarda kullanılmasını destekliyor.
  • %87’lik bir çoğunluk, dijital okuryazarlığın okullardaki ana eğitim amaçlarından biri olması gerektiğini düşünüyor. Diğer bir %70’lik kısım ise dijital teknolojinin kullanımı için Avrupa genelinde bire bir standartların geçerli olması gerektiğini düşünüyor.
  • Ebeveynlerin %61’i çocuklarının dezenformasyona maruz kalmasından endişe ediyor. Bu nedenle okullara dışarıdan uzmanların gelip çocuklara eğitim vermesi gerektiğini düşünenlerin oranı %46, velilere yönelik bilgilendirme etkinliklerinin düzenlenmesi gerektiğini düşünenlerin oranı %45’tir.
  • Ebeveynlerin %50’si dijital araçların sınıfta kullanımı konusunda devlet tarafından öğretmenlere daha fazla eğitim verilmesi gerektiğini düşünüyor; %45’i okullara sınıfta dijital eğitim yaklaşımları konusunda rehberlik edilmesi gerektiğini düşünüyor ve %43’ü dijital teknolojiler için daha fazla fon sağlanması gerektiğini düşünüyor.

 

Avrupa sonuçları

  • Avrupalı ​​ebeveynlerin %85’i çocuklarının kariyer beklentilerinin büyük ölçüde dijital yeteneklere bağlı olduğuna inanıyor. Ancak, yalnızca dörtte üçü (%78) çocuklarının okulda öğrenmeyi destekleyen dizüstü bilgisayarlar, tabletler ve elektronik yazı tahtaları gibi dijital araçlara erişebildiğini bildirdi.
  • Okullarda dijital araçlara erişim, Avrupa ülkelerinin ortasında önemli ölçüde farklılık göstermektedir. İngiltere, Hollanda ve Portekiz’deki öğrenciler %87-88 ile en yüksek erişim oranlarına sahipken, Macaristan, İtalya ve Yunanistan’daki öğrenciler %70’e düşerek en yüksek erişim oranlarına sahiptir.
  • Toplamda, okulların yarısından biraz fazlası çevrimiçi eğitim sunuyor ve bunların yalnızca %59’u öğrencilerine evden çevrimiçi eğitime erişmeleri için cihazlar sağlıyor. İtalya ve Portekiz’de 5 öğrenciden sadece 2’si okulları tarafından sağlanan çevrimiçi eğitime erişebiliyor.
  • Ebeveynlerin neredeyse dörtte üçü (%73) dijital becerilerin öğretilmesi için Avrupa standartlarını destekleyeceklerini söylerken, %85’i dijital okuryazarlığın okulda temel bir öğrenme hedefi olması gerektiğini söylüyor.

Her ülkeden binlerce kişi katıldı

Global Vodafone Vakfı’nın IPSOS Almanya iş birliğiyle yürüttüğü araştırmaya Almanya, Yunanistan, Macaristan, İtalya, Hollanda, Portekiz, Romanya, İspanya, Türkiye ve İngiltere katıldı. Her ülkeden 1.000 kişinin katıldığı araştırma kapsamında 23 Şubat – 16 Mart 2023 tarihleri ​​arasında 10 bin ilkokul, ortaokul ve lise velisiyle anket yapıldı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haberbulancak.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu